Reklama

Ważny wiadukt w Gdyni już otwarty. Lepszy dojazd na północ miasta stał się faktem

Zakończyła się długo wyczekiwana inwestycja, która znacząco poprawi transport w północnych dzielnicach Gdyni. Nowoczesny wiadukt na ulicy Puckiej był wyczekiwany przez mieszkańców od lat. Zniknął punkt kolizyjny z ruchliwą linią kolejową i poprawiła się przepustowość. Budowa trwała przez ponad rok.

Jest bezpieczniej, a przepustowość uległa poprawie

Od dziś mieszkańcy Gdyni mogą korzystać z nowego wiaduktu w ciągu ulicy Puckiej. Budowa, rozpoczęta w maju 2023 roku, zakończyła się sukcesem, przynosząc korzyści zarówno kierowcom, jak i pieszym oraz rowerzystom. Inwestycja ma zwiększyć bezpieczeństwo na drodze i usprawnić ruch w północnej części miasta.

- Wiadukt znacząco poprawi przepustowość w tej części Gdyni, a także przyczyni się do większego bezpieczeństwa użytkowników. To kluczowa inwestycja dla rozwoju transportu w naszym mieście - mówi Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.

Obiekt jest częścią większego projektu, realizowanego we współpracy ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe, mającego na celu poprawę dostępu do portu morskiego w Gdyni.

Nowoczesna konstrukcja i podświetlenie

Liczący 185 metrów długości wiadukt powstał z trzech stalowych pomostów o łącznej wadze 130 ton. Prowadzi on nad liniami kolejowymi i torami stacji Gdynia Port, zastępując dotychczasowe przejazdy kolejowo-drogowe. Na wiadukcie wytyczono dwa pasy ruchu, chodnik dla pieszych oraz drogę rowerową. Obiekt wyposażony jest w bariery energochłonne, a także w oświetlenie LED RGBW, które umożliwi podświetlenie po zmroku. 

System oświetlenia umożliwia dynamiczne zmiany kolorów, co pozwoli na wyświetlanie iluminacji tematycznych, np. w barwach narodowych czy świątecznych. Dzięki przeprowadzonym testom dynamicznym i statycznym potwierdzono bezpieczeństwo i trwałość konstrukcji.

Prace sfinansowano już pięć lat temu

Budowa wiaduktu została zrealizowana dzięki współpracy władz miasta z PKP PLK. Całkowite koszty budowy wyniosły 80,77 mln zł, z czego 55,92 mln zł pokryło miasto, a 24,85 mln zł – spółka kolejowa. Projekt otrzymał także dodatkowe dofinansowanie w wysokości 14,7 mln zł w ramach subwencji ogólnej na drogi samorządowe.

Za realizację odpowiadała firma Strabag, a prace objęły również przyległą infrastrukturę drogową oraz likwidację przejazdów kolejowo-drogowych. Gdynia musiała zapłacić również odszkodowania za nieruchomości przeznaczone do wyburzenia. 

Miejsce zdarzenia mapa Trójmiasto
Aktualizacja: 15/12/2024 15:34
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Trojmiejski24.pl




Reklama
Wróć do