.png)
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zapowiada kolejną inwestycję drogową. W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na modernizację ulicy Czarny Dwór na Zaspie, wraz z przebudową skrzyżowania z al. Jana Pawła II. Remont ma przede wszystkim poprawić komfort jazdy, bezpieczeństwo oraz przepustowość jednej z ważniejszych arterii w tej części miasta.
Wkrótce rozpocznie się proces wyboru wykonawcy remontu ulicy Czarny Dwór w Gdańsku. Inwestycja obejmie odcinek od ulicy Kaczyńskiego do skrzyżowania z al. Jana Pawła II. To ważny fragment układu komunikacyjnego Gdańska, szczególnie dla mieszkańców dzielnicy, osób wyjeżdżających z miasta w kierunku Tunelu pod Martwą Wisłą, a także dla korzystających z pobliskich terenów rekreacyjnych i plaży.
Zakres prac zakłada przede wszystkim sfrezowanie starej nawierzchni i ułożenie nowych warstw masy bitumicznej na całym remontowanym odcinku. Istotnym elementem modernizacji będzie przebudowa skrzyżowania ul. Czarny Dwór z al. Jana Pawła II. Planowane jest wydłużenie prawoskrętów z ul. Czarny Dwór – zarówno od strony Przymorza, jak i Brzeźna. Ma to poprawić przepustowość oraz usprawnić ruch w godzinach szczytu, kiedy skrzyżowanie często się korkuje.
- Rozwiązanie poprawi przepustowość tego skrzyżowania. Zmiany wymuszą także m.in. przebudowę sygnalizacji świetlnej i oświetlenia ulicznego - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Zgodnie z harmonogramem, po podpisaniu umowy, całość prac – wraz z odbiorami – powinna zakończyć się w ciągu 27 tygodni. Co istotne dla mieszkańców i turystów, główne roboty drogowe na ul. Czarny Dwór zostaną zaplanowane poza sezonem wakacyjnym, by zminimalizować utrudnienia w ruchu oraz wpływ na ruch turystyczny w nadmorskiej części Gdańska
Wzdłuż ulicy Czarny Dwór prowadzi również wysłużony i miejscami wręcz nieprzejezdny chodnik, na którym dopuszczony jest ruch rowerów. Oznacza to, że rowerzyści mogą legalnie poruszać się ciągiem pieszym ale i jezdnią. W pierwszym przypadku pieszy ma jednak bezwzględne pierwszeństwo. To właśnie takie rozwiązanie zastosowano wzdłuż tej ulicy - od skrzyżowania z ul. Kaczyńskiego do al. Hallera.
Chodnik jest jednak zdezelowany, pofałdowany, a w niektórych miejscach pozbawiony nawierzchni z uwagi na jej katastrofalny stan. Na wysokości al. Jana Pawła II od lat stoi nawet znak informujący, że chodnik przewidziany jest do remontu i zaleca się zachowanie ostrożności. Niestety, ale podczas remontu ulicy Czarny Dwór nie skorzystano z okazji, aby ciąg pieszy choć częściowo wyremontować. Dla rowerzystów jest to szczególnie ważne połączenie - umożliwia dojazd z Zaspy i Przymorza do Brzeźna, Nowego Portu, czy Letnicy a także do trasy zbiorczej wzdłuż al. Hallera.
Ogłoszenie przetargu ma nastąpić w ciągu najbliższych dni, natomiast otwarcie ofert planowane jest na 30 kwietnia. Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą, rozpoczną się pierwsze prace – w pierwszej kolejności w rejonie przebudowywanego skrzyżowania.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie