.png)
Od kilku lat trójmiejska SKM inwestuje dużo pieniędzy w remont swojej linii kolejowej z Gdańska Śródmieścia do Rumi. Podobnie będzie w tym roku. Kolejarze zaplanowali liczne remonty i modernizacje. Z tego powodu w większość weekendów pociągi nadal będą kursować rzadko.
Trójmiejska SKM od wielu lat remontuje i przebudowuje swoją linię kolejową nr 250. Prace mają na celu zmniejszenie liczby awarii infrastruktury, ale także poprawę przepustowości linii, zwłaszcza w czasie różnego rodzaju utrudnień. Z tego powodu oprócz remontu peronów, wymiany torów, czy szlifowania szyn, przewoźnik dobudowuje dodatkowe rozjazdy oraz przebudowuje system sterowania ruchem.
Według informacji uzyskanych od przewoźnika w tym roku zaplanowano 16 inwestycji:
Kontynuowane będą też roboty rozpoczęte w ubiegłym roku, czyli remont peronów na stacji Gdynia Główna oraz przystankach Gdańsk Stocznia i Gdyni Stocznia, a także budowa rozjazdów w Gdańsku Oliwie. Co ważne, większość zaplanowanych w tym roku prac będzie wymagało zamykania poszczególnych odcinków torów, głównie w weekendy. To będzie się wiązało z utrudnieniami.
- Wszystkie remonty infrastruktury na linii 250 planowane w 2025 roku, dla których konieczne będzie wprowadzenie zamknięć torowych, mogą powodować utrudnienia w ruchu pociągów. Do każdego udzielonego zamknięcia podchodzimy jednak indywidualnie. Planujemy oraz uzgadniamy je z Wykonawcami prac, tak aby jak najlepiej utrzymać regularność oraz punktualność rozkładu jazdy. Najważniejsze jest jednak dla nas bezpieczeństwo podróżnych - mówi dla portalu trojmiejski24.pl Marcin Józefowicz, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście.
Kolejarze zapewniają, że starają się kumulować roboty w weekendy oraz nocami, aby nie zmniejszać liczby pociągów w dni robocze. To powoduje jednak, że pociągi w soboty i niedzielę kursują zazwyczaj bardzo rzadko jak na standardy kolei miejskiej, bo co 30 minut. Przewoźnik podkreśla jednak, że robi wszystko, aby nie wstrzymywać ruchu całkowicie, nawet w porze nocnej.
- Poza zamknięciami weekendowymi, które planujemy z odpowiednim wyprzedzeniem oraz zmieniamy dla nich organizację ruchu pociągów, mamy również zamknięcia nocne. Takich zamknięć nie jesteśmy w stanie zaplanować z wyprzedzeniem. Są one udzielane na bieżąco i również podchodzimy do nich indywidualnie. W zależności od miejsca udzielamy je w różnych godzinach, tak aby nie powodowały utrudnień. Nie mamy żadnych przerw technologicznych (przerw nocnych w kursowaniu pociągów) dla prac na LK 250. Ruch prowadzimy nawet w nocy, a w weekendy jeździmy częściej niż w dni robocze - mówi Marcin Józefowicz.
Zdarza się, że części robót nie da się przeprowadzić tylko w weekend. Tak będzie w kwietniu w Gdyni. Między 7 a 11 kwietnia zaplanowano zamknięcie jednego toru na wysokości Gdyni Głównej i Gdyni Stoczni z powodu konieczności wymiany elementów wiaduktu kolejowego w okolicy Stoczni. Spowoduje to zmiany w ruchu.
- Będzie to adekwatna sytuacja do prac modernizacji p.o. Gdynia Stocznia, które odbywały się w okresie wrzesień - grudzień 2024 - mówi rzecznik spółki.
Część pociągów SKM będzie korzystała w Gdyni Głównej z peronów dalekobieżnych i ominie przystanek Gdynia Stocznia. Ponadto niektóre pociągi jadące z Gdańska zakończą bieg w Gdyni Głównej. Sytuacja potrwa jednak tylko 5 dni.
Z uwagi na bardzo dużą liczbę remontów, pasażerowie podróżujący w weekend nadal będą musieli borykać się z rzadkimi kursami pociągów SKM. Tylko w kilka weekendów pociągi będą kursować częściej.
- W okresie 14.06.2025 roku będziemy mieli 7 weekendów z obowiązującym "standardowym" rozkładem jazdy. W tym weekend majowy oraz Świąt Wielkanocnych - zapewnia Marcin Józefowicz.
Przypomnijmy, że w przypadku braku prac torowych, w soboty pociągi kursują co 10 minut w soboty (z Gdańska do Gdyni Chyloni, do Wejherowa co 20 minut), a w niedzielę co 20 minut (wszystkie co najmniej do Wejherowa). Od początku lutego do połowy czerwca weekendów jest 20. To oznacza, że pociągi co pół godziny będą kursować przez 13 weekendów.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie