.png)
W Sopocie zima nie zaskoczy drogowców. Miasto deklaruje pełną gotowość do tegorocznej zimy i chwali się dostępnym sprzętem. Za drogi, cięgi piesze i rowerowe będzie odpowiadał Zarząd Dróg i Zieleni oraz spółka ECO Sopot.
Każdej zimy Trójmiasto stawia czoła trudnym warunkom pogodowym. Priorytetem samorządowych jednostek jest więc bezpieczeństwo na drogach i chodnikach. Plan Akcji Zima to złożona operacja logistyczna, w której liczy się nie tylko szybkość działania, ale i precyzja. Sprawdź, kto i na jakich zasadach będzie dbał o zimowe utrzymanie sopockich dróg.
Przygotowania do sezonu zimowego w Sopocie obejmują zarówno zabezpieczenie materiałów, jak i gotowość sprzętu oraz pracowników. Na ten sezon przygotowano 700 ton piasku oraz 420 ton soli, co zapewnia możliwość natychmiastowego podjęcia działań przy trudniejszych warunkach.
ZDiZ ma do dyspozycji flotę złożoną z pługopiaskarek, koparko-ładowarek, ciągników z pługami oraz samochodów skrzyniowych, a sprzęt został pozytywnie sprawdzony i przetestowany. W działania zimowe zaangażowana jest także spółka ECO Sopot, dysponująca m.in. traktorem z pługiem, posypywarkami oraz dmuchawami ręcznymi. Sprzęt jest rozmieszczony strategicznie, co pozwala na szybkie działanie w przypadku opadów śniegu lub gołoledzi.
- Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie od wielu lat samodzielnie dba o zimowe utrzymanie dróg pierwszej kategorii w mieście. Dzięki temu możemy skuteczniej wykorzystywać środki finansowe i zasoby ludzkie, płacąc za faktycznie wykonane prace. Jeśli nie ma potrzeby odśnieżania, ekipy kierowane są do innych zadań, takich jak naprawa ulic i chodników czy sprzątanie. Drogi drugiej kolejności utrzymywane są przez miejską spółkę ECO Sopot - tłumaczy Anna Dyksińska z Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie.
Sopocki ZDiZ rozpoczął dyżury już przed oficjalnym startem Akcji Zima, zaplanowanym na 1 listopada. Pracownicy dyżurują całodobowo, a ich zadaniem jest monitorowanie prognoz pogodowych oraz stanu dróg i chodników. Współpraca z Wojewódzkim i Miejskim Centrum Zarządzania Kryzysowego umożliwia szybkie zwiększenie liczby dyżurujących pracowników oraz natychmiastową reakcję w razie nagłego załamania pogody. Dzięki stałemu monitoringowi, służby miejskie są w stanie działać prewencyjnie, co pozwala na redukcję utrudnień komunikacyjnych, zwłaszcza w rejonach o dużym natężeniu ruchu.
W ramach zimowego utrzymania dróg w Sopocie zastosowano podział obowiązków według kategorii dróg.
Alejki w parkach są standardowo posypywane wyłącznie piaskiem, by nie wpływać negatywnie na środowisko. Wyjątkiem są sytuacje gołoledzi, kiedy dodawana jest sól w celu zapewnienia bezpieczeństwa pieszym.
Górny Sopot, ulice: | Dolny Sopot, ulice: |
Armii Krajowej | 3 Maja i Grunwaldzka |
Malczewskiego | Powstańców Warszawy |
Obodrzyców | Chopina |
Kolberga - od Obodrzyców do Malczewskiego | Podjazd |
Mazowiecka - od Łowieckiej do Kujawskiej | Bitwy pod Płowcami |
Kujawska - od Mazowieckiej do Łowickiej | Polna - od Bitwy pod Płowcami do Głowackiego |
Łowicka | Głowackiego |
Wejherowska - od Wejherowskiej do Sienkiewicza | Jana z Kolna - od Głowackiego do Łokietka |
Kraszewskiego | Łokietka |
23 Marca | Władysława IV - od 3 Maja do Łokietka |
Abrahama - od Armii Krajowej do Żeromskiego | Na Wydmach - od Bitwy pod Płowcami do Grunwaldzkiej |
Żeromskiego - do Prusa | Sobieskiego - od 3 Maja do Chopina |
Prusa | Chrobrego - od Sobieskiego do Grunwaldzkiej |
Mickiewicza - do Abrahama | Haffnera - od Al. Niepodległości do Mokwy |
Sikorskiego | Mokwy - od Haffnera do Powstańców Warszawy |
Reja - od Armii Krajowej do Niepodległości | Goyki - od Haffnera do Powstańców Warszawy |
Tak, jak wspominaliśmy, tak zaplanowana organizacja zimowego utrzymania dróg pozwala na efektywniejsze zarządzanie zasobami – zarówno finansowymi, jak i ludzkimi. Pracownicy ZDiZ, w razie braku konieczności odśnieżania, mogą zostać skierowani do innych zadań, takich jak naprawa ulic i chodników, co pozwala na optymalne wykorzystanie ich pracy. Dzięki temu miasto płaci wyłącznie za faktycznie wykonane prace, a mieszkańcy mogą liczyć na bezpieczne warunki zarówno na drogach, jak i chodnikach.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie