.png)
Za dwa lata mieszkańcy Gdańska i gmin ościennych będą korzystać z nowoczesnej floty autobusów miejskich, w tym pojazdów elektrycznych. Władze miasta podpisały właśnie kontrakty z nowymi operatorami, którzy będą obsługiwać linie wyjeżdżające poza granice Gdańska. Czy pójdzie za tym poprawa jakości realizowanych usług?
W środę, 20 listopada, Gdańsk podpisał umowę na świadczenie usług przewozowych w ramach lokalnego transportu zbiorowego. Współpraca z PKS Gdańsk oraz Relobus Transport Polska pozwoli na wprowadzenie do ruchu 40 nowych autobusów, z czego 13 będzie miało napęd elektryczny. Pojazdy pojawią się na ulicach w styczniu 2026 roku.
Aby zapewnić lepszą efektywność w realizacji umowy, zdecydowano się tym razem podzielić kontrakt na dwie części. Przypomnijmy: od 2018 roku trwa umowa tylko z jednym przewoźnikiem (BP-Tour), która wygasa z końcem przyszłego roku. Mieszkańcy i pasażerowie mają jednak wiele uwag do jakości usług oferowanych przez firmę.
Nową umowę podzielono na dwie części - północna i południową:
Oba kontrakty przewidują możliwość elastycznego zwiększania liczby kursów dzięki tzw. prawu opcji, co pozwoli dostosować ofertę do rosnących potrzeb mieszkańców.
Jak wspominaliśmy wcześniej, kontrakt został podzielony na dwie części: północną i południową. Poniżej wypisujemy linie, które ma obsługiwać każdy z przewoźników.
Relobus | PKS Gdańsk |
107, 132, 156, 174, 200, 205, 207, 232, 255, 256, 307 | 117, 122, 126, 143, 169, 171, 179, |
PKS Gdańsk do 2018 r. obsługiwał już pozamiejskie linie autobusowe (południe). Pojazdy firmy Relobus kursują zaś regularnie między Gdańskiem, a Tczewem.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie