.png)
Wraz z budową nowego przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsk Główny odbywa się przybudowa przystanków tramwajowych oraz autobusowych. Inwestycja miała pierwotnie zakończyć się z końcem roku, jednak wykonawca nie dotrzymał harmonogramu.
Prace rozpoczęły się w czerwcu 2024 roku. W ramach projektu przewidziano budowę przejścia naziemnego oraz przejazdu rowerowego, wyznaczenie miejsc postojowych typu „kiss&ride” oraz remont i wydłużenie peronów tramwajowych.
Nowe przejście naziemne otwarto częściowo w tymczasowej formie 26 października. Jednocześnie zamknięto 2/3 długości peronów tramwajowych oraz wejście z tunelu łączącego dworzec PKS z centrum City Forum. Wymiana nawierzchni, montaż wiat przystankowych oraz brukowanie przestrzeni między szynami miały zakończyć się w grudniu, ale termin ten nie został dotrzymany. Urzędnicy miejscy deklarują zakończenie prac w styczniu.
- Wykonawca zgłosił nam, że nie będzie w stanie wykonać wszystkich prac w zakładanym terminie. Montaż wiat tramwajowych planowany jest na koniec stycznia - mówi nam Joanna Bieganowska z biura prasowego gdańskiego magistratu.
Opóźnienia w remoncie peronów tramwajowych i autobusowych oznaczają, że kierowcy przez kolejny miesiąc będą korzystać z dwóch z trzech pasów ruchu. Buspas pozostaje na razie wyłączony z użytku.
- Stała organizacja ruchu planowana jest po zakończeniu realizacji zadania, czyli na przełomie stycznia i lutego - dodaje rzeczniczka Urzędu Miejskiego.
Pomimo wydłużenia peronów tramwajowych, na przystanku będą zatrzymywać się nadal tylko dwa tramwaje jednocześnie. Część pasażerów wyrażała obawy, że zatrzymywanie się tramwajów w różnych miejscach może utrudniać dostęp do nich. Już teraz miejsce zatrzymania pojazdu jadącego w kierunku Bramy Wyżynnej mogła być bardzo różna i zmuszała pasażerów do "biegania" po przystanku aby dotrzeć do miejsca w którym zatrzymał się tramwaj.
- W żadnym przypadku nie jest planowana obsługa przystanków przez trzy tramwaje jednocześnie. Przystanek przy Dworcu Głównym będzie obsługiwany wg takich samych zasad jak wszystkie inne przystanki podwójne w Gdańsku. Oznacza to, że tramwaje (jeden lub dwa) dojeżdżać będą do końca peronu i tam obsługiwać będą pasażerów - mówi nam Joanna Bieganowska.
Koszt budowy przejścia naziemnego oraz dodatkowych prac to prawie 12 mln złotych.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie