.png)
Miasto podjęło wiążącą decyzję w sprawie buspasów na ulicy Spacerowej w Gdańsku. Z ulgą odetchną pasażerowie transportu miejskiego oraz rowerzyści.
Znamy już finalny kształt przebudowy, która w najbliższym czasie czeka ulicę Spacerową. Ta ważna arteria jest głównym połączeniem Oliwy z Osową oraz trójmiejską obwodnicą. Niemalże codziennie, w szczycie komunikacyjnym dochodzi tam do sporych zatorów drogowych. Łatwo nie mają także rowerzyści, którzy muszą korzystać z dróg leśnych o znacznie większym nachyleniu.
Przypomnijmy: blisko cztery miesiące temu odbyły się spotkania z mieszkańcami Oliwy i Osowej. Urzędnicy przedstawili na nich dwie koncepcje buspasa i drogi rowerowej wzdłuż ulicy Spacerowej. Kilka lat temu na stole leżała jeszcze wizja bez udogodnień dla rowerzystów - tę jednak finalnie odrzucono. W czerwcu debatowano na temat dwóch propozycji:
Buspasy będą miały długość 5.7 kilometra i będą działać od skrzyżowania z Opacką do CH Auchan w Osowej. Jak od początku zapowiadają władze Gdańska - celem inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu autobusów miejskich.
Inwestycja ma kosztować maksymalnie 100 milionów złotych. Wariant II, na który zdecydowali się urzędnicy jest droższy, jednak zapewni większe bezpieczeństwo kierującym.
Sama przebudowa ulicy Spacerowej jest już od wielu lat priorytetem, o który walczy Rada Dzielnicy Osowa. Odmienne zdanie w tym temacie mają jednak mieszkańcy Oliwy, którzy pare miesięcy temu, stanowczo oprotestowali pomysł budowy nowych buspasów. We wtorek, 9 października na Facebooku Rady Dzielnicy Oliwa pojawił się wpis z odniesieniem do decyzji miasta ws. Spacerowej.
Komentarz, który został zamieszczony przy mailu od urzędników jest bardzo wymowny. W podobnym tonie wypowiadają się także mieszkańcy Oliwy.
Kontrowersje dotyczą głównie sporej wycinki drzew, która będzie konieczna pod budowę buspasów oraz obawy o zwiększony ruch samochodowy w sercu Oliwy. Tutaj mieszkańcy popierają jednak budowę tunelu pod Pachołkiem, który wiązałby się z wycinką drzew w podobnej, albo i większej skali, niż pod budowę buspasów. Byłaby to z pewnością znacząca ingerencja w środowisko naturalne.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie